Langtang Valley, Bhaktapur & Nagerkot - Reisverslag uit Syābru Bensi, Nepal van Dirk Berentsen - WaarBenJij.nu Langtang Valley, Bhaktapur & Nagerkot - Reisverslag uit Syābru Bensi, Nepal van Dirk Berentsen - WaarBenJij.nu

Langtang Valley, Bhaktapur & Nagerkot

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

16 Oktober 2014 | Nepal, Syābru Bensi

Nameste,

Bedankt voor jullie leuke en enthousiaste reacties. Ik was eigenlijk niet van plan zo vaak een reisverslag te schrijven, maar onder sociale druk (en oké, het is ook nog best een beetje leuk) zal ik misschien toch wat vaker wat van me laten horen.

Langtang Valley
Mijn busreis richting het startpunt van de Langtang Valley verliep redelijk voorspoedig, dat wil zeggen tot aan de helft ongeveer. Na zo'n 4 uur ging de bus kapot en werden we met zijn allen in een andere, al bomvolle, bus gepropt. Lijn 74 is hier echt helemaal niks bij. Door mijn lengte moest ik het eerste uur met gebogen hoofd staan, doordat het dak van de bus te laag was. Gelukkig verliep de busreis hierna wel naar Dirks tevredenheid ;)

Dan nu de trekking zelf:

Heb ik het onderschat?: Misschien (ja)

Was het zwaar?: Dag 1 en de beklimming van Kyanjin Ri waren erg zwaar. Liters zweten en ook liters water naar binnenwerken (DB alias LH). De rest van de trekking was eigenlijk niet zo zwaar, op de tas na, maar die wende verassend snel moet ik zeggen! De reden dat de eerste dag zo zwaar was, was omdat ik in een dorpje terecht kwam wat niet geheel de bedoeling was (soms kun je beter de bordjes volgen ipv blindelings de lonely planet te volgen). Na 2 uur extra een bergje opgeklommen te zijn was ik dan ook bekaf. Door een local gezin werd ik uitgenodigd voor thee en lunch. Dit was erg leuk en bijzonder om mee te maken en ik kon het ook goed gebruiken haha!

Was het mooi?: Je kunt het vergelijken met de mooiste vrouw die je kent.. En dat wil wat zeggen, zo mooi was het! In het lagere gedeelte zijn het de paadjes, stroompjes, bossen en watervallen, maar naarmate je hoger komt worden de uitzichten steeds indrukwekkender (met het uitzicht vanaf Kyanjin Ri als hoogtepunt). In het hooggebergte is de bevolking nagenoeg geheel Boeddhistisch en de bouwwerkjes en rituelen onderweg zijn ook mooi om te zien. (Voor een impressie van de Langtang Valley zie het filmpje).

Bhaktapur
Na de trekking besloot ik naar Bhaktapur te gaan. Bhaktapur is een van de drie koningssteden in Nepal en volgens de lonely planet een must see. De 2 dagen dat ik hier geweest ben was het weer erg slecht. Regen, waterdruppels, donder, bliksem en H2O. Dus toen maar een boek gekocht en gelukkig had ik een heel leuk (en zeer low budget) hostel. De eigenaar deed me sterk denken aan Tito de Hawaïaan uit Rocket Power. Het Durbar Square en de andere pleinen in Bhaktapur vond ik mooier dan in Kathmandu. Ook de hele sfeer in de stad was veel aangenamer. Ik vond het zeker de moeite waard om deze stad te bezoeken. De uren die ik onder een afdakje heb staan schuilen waren ook erg interessant te noemen.

Nagerkot
Vanuit Bhaktapur door naar Nagerkot om te genieten van de zonsopkomst- en ondergang. Allereerst een dikke pluim voor mezelf omdat het me lukte zo vroeg uit bed te stappen. En toen vol verwachting de gordijnen opengooien en... Maar liefst een zicht van 2 m ver! Wolken en mist haha. Gelukkig morgen nog een kans. Op de foto's zien jullie dan wel of dag twee meer geluk heeft gehad.

Planning
De planning voor de korte termijn ziet er nu als volgt uit: eerst een paar dagen terug naar Kathmandu om de laatste voorbereidingen te treffen voor de queeste naar Island Peak. Vanaf 22 oktober gaat het dan gebeuren, eerst de vlucht naar Lukla (Everest gebied), dan van Lukla naar Chukhung en dan op 31 oktober begint de beklimming van Island Peak!

De volgende keer horen jullie hoe het afgelopen is!

Grt & liefs Dirk

De foto's van Bhaktapur en Nagerkot volgen zodra ik weer in Kathmandu ben.

  • 16 Oktober 2014 - 08:17

    Ben En Mient:

    Hoi Dirk erg flink hoor ! We lezen wel dat je al erg veel gezien heb is erg leuk om iets van je te horen . Gelukkig gaat het goed met je gezondheid buiten een beetje moe maar dat gaat vanzelf weer over hier gaat ook alles op rolletjes Jeanette zit goed op haar plek eindelijk zijn we zo goed als klaar is haast net zo zwaar als een berg beklimmen maar de dagelijkse werkzaamheden komen weer op gang we hopen dat je het voorzichtig aan doet en dat je gezond en wel weer terug komt nog een hele fijne tijd in Nepal en tot horens Gr ben en mient

  • 16 Oktober 2014 - 10:28

    Thijs, Manon & Noor:

    Hai hai,

    Wat fijn om weer wat van te horen vanaf de andere kant van de wereld

  • 16 Oktober 2014 - 18:21

    John Heinen:

    Hey Dirk,

    Mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt daar in Nepal, mooie ervaring lijkt me.
    Toch ff schrikken als je zo'n bericht hoort over een sneeuwstorm of zoiets waarbij Nederlanders vermist zijn...gelukkig zag ik op Whatsapp een reactie van je.
    Veel plezier nog en pas een beetje op!!!


  • 16 Oktober 2014 - 19:32

    Ina:

    hallo dirk
    leuk om weer iets van je te horen en leuk om te horen wat je allemaal mee maakt best spannend voor al het beklimmen van de berg heb je goed gedaan hoor nog wel hoe het verder verloopt met je reis door Nepal groetjes ina
    l


  • 16 Oktober 2014 - 20:20

    Maarten:

    Ha Dirk, leuk om weer van je te horen. Zoals je het beschrijft, moet ik zeggen, kan het daar alleen maar OOGVERBLINDEND mooi zijn ;-) Mooie foto's ook, lijkt me heel bijzonder allemaal. Veel plezier verder op deze fantastische ontdekkingsreis, blijf ver uit de buurt van sneeuwstormen, en houd ons op de hoogte!!
    Groeten, Maarten

  • 16 Oktober 2014 - 20:22

    Lynn Goossens:

    Hee Dirk, wat kun jij leuk schrijven zeg!
    Tito van rocket power..? ik zie het helemaal voor me, haha.
    Nog veel plezier daar, geniet ervan. Ik zorg voor ons teampje.


    Groetjessssss

  • 16 Oktober 2014 - 21:04

    Marcel:

    Ha Dirk,

    Wat een geweldige ervaring moet dit voor je zijn. Dat neem je je hele leven mee. En je schrijft je ervaringen ook nog eens zo goed op. Ik moest wel meteen aan je denken toen ik hoorde van de sneeuwstorm. Ik kijk alweer uit naar je volgende verslagje!

    Groetjes, Marcel

  • 21 Oktober 2014 - 16:06

    Adrie Vens:

    Hallo Dirk,

    Wat een leuk verslag weer, en wat maak jij veel mee.
    Geniet er van, en veel plezier met de volgende tocht.we wachten met spanning op het volgende verslag.
    We passen op jou ouders.

    Groetjes Adrie en Paschalia



  • 05 November 2014 - 17:32

    Marie-Jose En Hans:

    Hoi Dirk, net nog eens je verslag gelezen, leuk om op deze manier een inkijkje te krijgen in dat voor ons zo vreemde land. We hoorden niets over vervelende dingen voor jouw in die sneeuwstorm en gaan er vanuit geen bericht goed bericht.(Hij was trouwens al voorbij toen wij er van hoorden) Goad Goan. ! Marie-Jose en Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

Actief sinds 01 Juni 2014
Verslag gelezen: 639
Totaal aantal bezoekers 7469

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 22 December 2014

Nepal

Landen bezocht: